Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Thursday, May 24, 2012

Happy Birthday Atau Hari Jadi




Buat teman-teman atau sesiapa sahaja follower atau follower dalam senya, jika ada yang menyambut hari lahir hari ini, saya dengan berbesar hati mengucapkan selamat hari lahir.

Selamat Hari Lahir Atau selamat selamat hari jadi sama saja ke? atau tak sama?..Kalau nyanyi dlama bahasa English Happy birthday semestinya bermaksud lahir.

Saya kadang-kala tertanya juga sama ke maksud jadi dan lahir..bila saya godek-godek maksud bahasa tak sama...

Senang saja bagi saya untuk ucapan hari jadi sesuai untuk tarikh kita dijadikan didalam rahim...betul ke ayat ni..kalau salah harap maafkan..iaitu sembilan bulan sebelum kita dilahirkan..

Bila ada kawan-kawan sambut birthday saya lebih suka cakap Hari lahir bersempena tarikh kita dilahirkan, tapi itu pun menjadi isu..salah.. kata beberapa rakan saya..bagi saya benda ini simple tak perlu fikir jauh-jauh, janji kita ikhlas. Ingat hadiah tu jatuh no.2 ,walau dalam hati kadang-kadang impi bunga setaman dari kekasih hati..he...he tamaknya saya..apa pun janji wish dari tak dapat sepatah ucapan..nanti kita pandang jam pun berkelip-kelip hati pun tak sakit kan? Memang kadangkala pengucapan yang lahir..Tak pelah aweak tak ucapkan saya tak kisah janji awak sayangkan saya sudah..Benar ke tak apa? berbohong pada diri dan perasaan ke? tapi mungkin benar lain orang lain reaksinya...

Yang terpenting kita tidak mengabaikan ucapan ini, walau cuma ucapan namun cukup buat hati berbunga-bunga,,jangan hanya ingat nak wish kat kekasih/teman sahaja ahli keluarga juga perlu dan paling penting.

Jadi tak kisahlah nak ucapkan hari jadi ke hari lahir ke janji kita ikhlas bukan sebab terpaksa atau kerana rasa perlu dan patut sahaja.


* Happy birthday to kesayangan hamba...Mendoakan yang terbaik milikmu didunia dan akhirat..aminnnn

3 comments:

  1. Semalam birhday anak bujang akak. Happy Birthday

    ReplyDelete
  2. @Nieda Happy birthday untuk anak bujang akak.

    ReplyDelete
  3. kite tak tau pon biler terjadinyer kite ni..:)jadi lebih elok kalau ucap hari ulngthn kelahiran..:)

    ReplyDelete

TQ..TQ Atas kata-kata comel