Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Tuesday, May 15, 2012

DOA BUAT IBU DAN BAPA




Ya Allah Ya Tuhanku,
Di Hari ini, dikesempatan ini, penuh rendah diri pernuh kerdil,
Ku serahkan segala yang terbuku dihatiku untuk kau adili kerana sesungguhnya lafazku benar ikhlas.

Ya Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah,
KAU berikanlah kesempatan buatku untuk membalas jasa ibu & bapa,
KAU berikanlah aku limpahan rezekiMU agar aku dapat meringankan beban ibu & bapa, agar aku dapat membela nasib mereka, sungguh bukan itu yang mereka ingini, namun sehingga kehari ini aku merasakan aku belum mampu memberikan kemewahan buat mereka

Ya Allah,
Sesungguhnya aku merasakan aku belum lagi menjadi anak yang baik, aku belum menjadi anak cukup sempurna dimata mereka, maka kau tebalkan rasa hormat dan rasa kasih ini pada ibu & bapa, benar aku terkadang bersuara lantang namun tidak terlintas dihati ini untuk melukai mereka, Ya Allah besarnya dosaku pada ibu & bapa.

Ya Allah,
Bantulah aku kurniakanlah kudrat ku untuk ku pelihara mereka dikala usia senja yang kian merangkak, Ya Allah kau berikan kesihatan pada ku dan ibu &bapa ku jua, kerana aku gemar melihat senyum dibibir mereka.

Ya Allah,
Kau jadikanlah aku anak yang menyenagkan dimata dan dihati mereka, kerana redhaMU terletak pada redha mereka, kesenangan hidupku pada doa mereka, dan kenikmatan akhiratku pada halal yang mereka berikan padaku.


Doa untuk kedua ibu dan bapa:-
Ertinya: Ya
Ertinya: Ya Allah! Ampunilah aku dan ibu bapaku, dan kasihanilah keduanya sebagaimana mereka mengasihaniku sejak kecil.

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel