Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Monday, January 3, 2011

LEPASKAN CINTAMU ~ 3

ZR                                       

Nur masih dengan mainan perasaan yang masih berbaki, entah mengapa perasaannya mudah tersentuh. Ada rasa kesal dan terkilan dnegan sikap ikmal. Kekurangan yang ada padanya yang dulu tidak akan dibiarkan menjadi isu oleh ikmal, tapi kini alasan itu yang menghiris luka nya.

“Tergamak abang, mana janji abang sebelum ini.” Keluh nur

“Memang nur tahu nur bukan wanita sempurna, nur tidak mampu membenihkan zuriat pada abang, tapi sudah ketentuan dariNYA” . rintih nur lagi sambil memandang gambar perkahwinan yang tergantung di kamar utama rumah teres itu.

“Mengapa awak seakan tidk dapat menerima saya’? apa salah saya pada awak?” Kata-kata ikmal masih tergiang ditelinga nur, menyingkap saat ikmal meluahkan rasa cinta dulu

 “Awak tiada salahnya, cuma hati dan perasaan saya bukan pada awak.” Nur membalas spontan

“Usah berdusta dengan kata, jika hati awak maksudkan yang sebaliknya” Ikmal terus berbicara

“Hati saya milik saya, dan hanya saya yang tahu apa yang hati saya mahu.” Nur masih mepertahankan egonya.

“Awak terlau angkuh, ego untuk mengakui perasaan sendiri’” Ikmal memandang ke wajah nur

“Ego?  saya tak rasa begitu, macam mana awak pula yang merasai bagi pihak saya.” Nur memandang ikmla dan buat seketika mata mereka bertemu. Mata itu sememangnya amat nur rindui, mata itu yang mencuri hati nur sejak mula. Ada rasa getar bila mata itu bersatu.

“Nur mengapa awak tidak ingin mmberi peluang pada hati awak, kita sama-sama merasai perasaan yang bersarang dalam jiwa kita.” Ikmal bersuara dengan nada perlahan

“Nur janganlah mengorbankan perasaan nur, lepaskan apa yang nur rasa. Usah menipu lagi nur saya tahu apa yang nur rasa. Saya ikhlas menyintai nur dan saya juga tahu nur juga begitu.” Ikmal memandang nur dengan penuh pengharapan. Entah mengapa gadis ini agak  sukar menerima cinta ikmal dan terlalu payah untuk mengakui perasaan sendiri.  Ikmal bukan tidak tahu dalam diam nur juga menyimpan perasaan padanya. Rina kawan baik nur sendiri yang menjadi spy bagi pihak ikmal.

“Sudahlah Ikmal, saya ada banyak lagi kerja nak buat..Ni ha berlambak lagi document nak kena buat presentation, awak usah fikirkan sangat tentang hal ni.” Nur selamba mengubah top[ik tanpa mempedulikan perasaan ikmal ketika itu

“Nur, keras sungguh hati awak…biar apa pun nur saya akan buktikan yang saya tak salah menilai perasaan yang ada dalam jiwa awak terhadap saya.” Ikmal meluahkan kata dengan nada kecewa. Entah berapa kali dia terkecewa dengan sikap nur, tapi tidak pernah ada dalam kamus hidupnya untuk melepaskan nur. Nur tetap gadis yang bertakhta dihatinya biar nur sendiri tidak mengizinkan namanya diletakkan dihati ikmal.

1 comment:

TQ..TQ Atas kata-kata comel