Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Tuesday, March 6, 2012

KEBAIKAN MENANGIS




Tak perlu malu jika ingin menangis, luluhkan sahaja air mata mu, usah dipikul beban dihati kerana lara akan terus berlagu.


Menangis bkn kerana manja semata, tapi juga bagus untuk kesihatan minda...ya bila menangis kita seperti meluahkan segala semak lalang yang wujud..biar sampai teresak-esak yang penting kepuasan yang ada.


Airmata yang hadir juga bukan untuk dibuang begitu sahaja, tapi air mata itu ubat pembunuh bakteria yang bagus, sekali-sekala perlu juga mencuci mata, tak perlu guna eye mo atau segala bagai gunakan yang origil tanpa bahan pengawet percuma lagi.


Airmata juga mengeluarkan hormon strees kalau ikut bahasa sains "Endorphin Enkaphalin serta prolactin, banyak manfaat disitu bukan sekadar menangis untuk manja-manja.


Airmata juga mengandungi hormon tekanan yg mana ia ada 24% proten albumin untuk menutralkan hormon ketidakstabilan dalam badan..wah banyak sungguh kelebihan menangis.


Selain itu menangis juga mampu merapatkan hubungan sesama insani, yalah kadang-kala menangis sambil meluah perasaan depan pasangan atau sebagainya..make sure yang HALAL yer..nanti ader tempat lending kat bahu ker...ada orang sapu-sapu air mata ker??,,, terlebih skrip drama lah pulak.


Apa pun yang paling utama yang paling Afdal menangislah atau luahkan segala hanya pada DIA. Usah malu usah ragu DIA lebih mengetahuai tanpa kita memberitahu..

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel