Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Monday, March 5, 2012

APA YANG KURANG

ZR

Hingga kini kepala masih pusing, masih banyak tanda tanya yang timbul entah apa yang dicari dalam keriuhan burung -burung yg bernyanyi antara alunan- alunan kalimah yang memuji ILLAHI, ternyata tenang diri ini namun masih tidak tahu apa yang kucari.

Dibalik relong cahaya ibarat menanti bulan yg tak gugur, bagai ingin melihat hantu yang entah bila kan mucul..jika muncul beranikah aku menatapi, atau aku sekadar berbicara tika jika mencari arah atau tika jiwa ini buntu.

Pandang kanan, pandang kiri semau sama semua ada tapi nampak tidak sempurna, nampak tiada yang putih cuma ada kelabu.

Yang terlipat dalam makrifat yang terbentang dalam syafaat, bukan calang-calang yang ingin dicari, bukan senang-senang yang ingin ditemuai.

Banyak yang perlu digali, banyak yang perlu ditimbus kembali maka haruskah aku kerahkan segala kudrat sebelum benar-benar mencari, sebelum benar-benar menanti..atau aku perlu bertapa untuk penuhkan kebal didiri, bukankah ayat-ayat ALLAH itu terlebih indah mengapa aku tidak menggunakan ia sahaja..
Itulah aku yang jauh itu tetap dicari yang terbentang tidak pernah diambil peduli...ubat itu dekat tapi jauh.

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel