Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Wednesday, August 24, 2011

SAYANG AWAK ~ PART 4

ZR

SAYANG AWAK~ PART 4

Hakimi tersenyum sendirian sambil melihat cincin yang indah didepan mata, angan-angannya berbunga betapa jiwanya gembira kerana cincin itu bakal menjadi tanda kasih dan cintanya pada sidia.
Ligat otaknya berpusing sambil ligat mencipta imaginasi melihat wajah sidia yang pasti akan cuak ataupun melompat kegembiraan. Tapi jika benar dia melompat kegembiraan bagaimana haruskah hakimi juga gembira. Berbelah bahagi pula perasaan yang ada, haruskah aku gembira atau bagaimana?
Hakimi termenung sejenak rasa sayang dan cinta tetap utuh biar apa pun halangan dan rintan keran sehingga kini belum pernah ada dan dia sendiri tidak pernah memberi ruang kepada hatinya buat gadia lain. Biar pelbagai ragam yang datang menerjah, biar apa jua rayuan hatinya nekad pilihannya tetap dan tetap cuma dia.
Seandai dia tahu betapa diri ini terlalu menyanyangi dan menyintai dia pasti dia tidak akan begini, adakah salah diri ini yang terlalu memanjakan cinta dan perasaan atau sememang nya cinta itu perlu menerima gelombang badai untuk mengetahuai keutuhan cinta.
Hakimi memandang ke luar beranda, dipandang awam yang berarak indah sungguh ciptaaNYA,
Insyaallah awam itu akan dijenguknya sentiasa nanti bersama dia yang bakal menjadi suri dihati.
Tanpa ucapan tanpa kata hakimi tetap yakin dia akan memahami, dia akan mengerti diam bukan bererti benci tapi diam terkadang lebih baik untuk meletuskan rindu dan perasaan yang tersimpan didada.
Perasaan debar didada terkadang hadir jua, benarkah tindakan yang bakal diambilnya ini, adakah ada hati yang akan terluka, relakah dia bersediakah dia dengan ini semua, bila difikir balik kecut juga perut hakimi bukan apa lain yang diharap lain pula nanti yang menanti, maka hakimi sentiasa memohon moga tiap yang bakal dilaksanakan akan dipermudahkan.
Segala persiapan telah diatur oleh keluarga, hakimi menyerahkan segalanya, baginya tiada yang lebih penting hanya sidia yang menjadi idaman tak sabar rasanya tapi hakimi masih waras masih sedar untuk berdiri dilandasan ajaran agama yang telah diterapkan sedari kecil oleh ibu dan bapanya.
Hakimi mengenggam erat cincin yang bakal mencipta sejarah dalam hidupnya sambil memandang potret yang setia disisi....sayang sabar rindu ini sentiasa menemanimu.

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel