Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Tuesday, August 9, 2011

KEKOSONGAN DALAM DIRI

ZR  


kepala berpusing-pusing sekarang..idea asyik tenggelam dan beberapa saat je timbul. Itupun idea yang entah apa.

Bila dalam situasi kelabu begini, tiada apa yang hadir dalam minda, segala kosong. Jemari memang ketagih nak menaip tapi kehampaan sebab tiada sebaris ayat yang hadir.

Mungkin kerana hati ini kalut atau fikiran ini banyak terbeban dengan persekitaran atau masalah yang dicari sendiri. Entah banyak benda nak fikir sekarang. Kiri kanan semua ada tanda soal???, nak mengeluh perlukah itu kalau sekadar mengeluh tapi jawapan yang dicari tiada.

Rasa perit dan muram membayungi rasa, mood mengawal diri, rasa ingin menjerit namun waraskah? Nanti hanya akan menjadi satu isu dan nama akan meletop. Gila glamour tidak mungkin kalau ya dah lama pergi audition Mentor ke paling kurang AF, kenapa tak pergi AQ??? huk...huk..huk..aku tewas. Hibanya aku.

Rupanya itu jawapan mengapa jiwa aku kosong, ada yang masih perlu aku pelajari, ada ruang yang tertinggal. Mengapa daku tidak menyedari itu semua, atau memang aku tidak mengambil berat. Hu perdih tak tertanggung. Rindu aku untuk melagukan hikmah-hikmah yang terkandung, sayu rasa bila mengamati dalam sunyi.

Ceriakan kembali petak jiwaku yang suram dan iramakan kembali rumahku yang sunyi, dendangankan kembali bait-bait cinta agar terus menjadi temanku.

Kekosongan dalam sebuah kehidupan bukan hanya kerana miskin harta tapi fakir dalam ilmu ALLAH.

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel