Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Thursday, August 18, 2011

PENGALAMAN HIDUP

ZR

Setiap orang pasti ada sesuatu yang ingin dilakukan, dan mesti ada juga yang harus dilakukan.

Memang banyak yang kita kena tempuh, walau kekadang sampai bergolok gadai.

Aku masih ingat saat pertama aku menaiki bas datang KL. Waktu tu memang budak kampung habis.
Dengan pakai baju Blous dan seluar besar dah kira bergaya sakan dah tuh.

Aku ingat lagi naik bas transnasional. first time naik bas tuhh, excited betul. Kira bas tu untuk kakitangan staff
yang nak datang kerja A&W kat KL. Waktu tu tak ramai pun dalam 20 orang dan aku 4 orang je gadis-gadis yang comel. Orang lain semua mamat macho ler..

Dalam perjalanan apa lgi aku dah pening lalat..al-maklum ler first time naik bas..Jauh tu. Dalam malu-malu kucing aku cuba tahan tapi tak daya. Akhirnya hu muntah aku rnuntah berapa kali tah. Sampai mamat-mamat macho asyik duk jeling aku. mesti cakap aku ni budak kampung. Hampeh tul dalam ramai-ramai ada yang aku cukup meyampah cara dia pandang aku macam apa tah. Ingat apa lu hendsome sangat.

Malu aku tolak tepi dah. perut sakit kepala pusing, seksa betul tapi sebab nak cari pengalam kat KL sanggup.

Akhirnya dah terperok dalam 8jam kat bas.Sampai aku kat KL. Saat pertama jejak kaki kat hentian Putrajaya. Terlopong mulut aku. Cantiknya lampu-lampu dengan pemandangan highway yang meriah. terpegun aku. Kawan-kawan yang lain pun sama. Maklum ler kat umah aku mana ada lampu, ada mungkin ado tapi malap je dah nama pun duduk kampung. Ada pokok getah jer..walau pun gitu kampung tetap indah.

Terus jer aku tepon kat mak bapak aku. Apa lagi aku cakap ler lampu semua cantik betul-betul cam jakun kan? tapi nak buat cam na dah memang aku jakun. Bercakap dalam tepon pun suara kemain kuat. Lepas tu dok pandang langit macam ler langit kat kampung tak sama dengan langit KL.

Waktu pertama datang KL ada perasaan sukar nak digambarkan, sedih, seronok, excited.

Tapi aku kena tahan ler dengan sikap mamat-mamat yang perasan macho yang memang akan kerja ngan kita orang. Nasib ler kena sabar. ......walau aku dah menyampah dengan lagak hendsome sorang mamat tuh..


To continue part 2


No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel