Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Thursday, July 28, 2011

BILA AKU MULA BICARA

ZR\ 

Daku malas untuk memulakan bimbang nanti daku tidak mampu untuk berhenti, mungkin daku agak emosional tapi aku juga manusia.
Mungkin kisah ku selalu membosankan bila asyik bercerita tentang keluh kesah dan luahan rasa namun itu saja yang aku ada.
Bukan untuk memohon simpati bukan jua untuk menyatakan aku segalanya benar, namun kekadang harus juga aku bertempik biar nampak aku juga mampu jika mereka sudah terlampau.

Menampakkan kebodohanku?
Mengapa mesti aku merasa begitu jika semata untuk mematikan bait kata mereka yang bersikap plastik. Sudah aku tidak mahu lagi menjaga hati dan perasaan orang lain. Bukup-cukuplah aku hanya duduk tanpa bangun.

Memang benar segalanya harus diserahkan kepada DIA
Namun sabar ku ada batasnya, kerana itu sifat manusia, ya bicara ku mungkin agak berbisa, mungkin akan melukakan namun haruskah aku kisah jika diri ku selalu menjadi satu kisah?

Aku terlalu mengikut Perasaan?
Mungkin juga atau memang aku membiarkan saja perasaan menguasai aku, atau aku terlalu membenarkan iblis untuk terus berbisik padaku. Terlalu jahilkah aku tidak mampu menepis usikan -usikan iblis yang sentiasa berlegar. Ya mungkin iman ku tidak sekuat ahli-ahli syurga, memang aku juga ingin ke syurga namun layakkah aku?? untuk ke neraka NAUZUBILLAH..tidak sanggup aku.

Lantas aku rasa baik aku memangkah secara terang-terangan dari mereka terus yang berani dalam takut.

Mengapa mesti takut jika benar?
Itulah yang daku sedang fikirkan..mengapa mesti begitu, aku cuba untuk menjadi berani biar daku mengatasi mereka yang hanya berani dibalik bayang..beranikah mereka, jika merasa benar nyatakan mengapa takut menjadi benteng, mengapa banyak alasan berkait perasaan yanag perlu dijaga..Aku sudah mual dengan pengakuan tangkap muat dan pengakuan dari pengecut-pengecut yang ala-ala hero dan heroin tapi hakikatnya ..hancusss.

Aku sudah tidak ingin menapis dan menyimpan bicara ini, andai ada yang terasa biarlah kerana aku tidak mempunyai apa-apa persoalan untuk ditanya kerana jawapan ada pada mereka.

Memang aku bukan baik apatah lagi terlalu baik namun siapa mereka untuk menjatuhkan hukum kepada aku, biarlah Allah yang menilai aku kerana aku MILIK DIA...Bagi mereka tidak guna dibentangkan hadis atau segala bagai kerana hati mereka telah tuli segalanya nampak bohong dan buruk. Aku hanya mmapu memohon dari DIA moga akan ada warna kan muncul dihati buat mereka ...Aminnnn

Kadang-kala baik meluah kata dari menyimpan kata andai itu mebawa satu kebenaran....

2 comments:

  1. Biar apa orang nak kata.. yang penting kita dilandasan yang benar..

    ReplyDelete
  2. Betul cuma ambil apa yang perlu sebagai landasan ..
    Zanna

    ReplyDelete

TQ..TQ Atas kata-kata comel