Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Monday, July 4, 2011

DITIKAM, MENIKAM DAN TERTIKAM

ZR

Ditikam memang akan menjadi lumrah setiap yang bernama insani akan mengalami situasi ini, yang ditikam oleh kawan baik sendiri, suami atau sesiapa sahaja disekeliling. Situasi ini memang ada dimana sahaja.Tikaman yang mengenai perasaan dan tangkai hati seakan menjadi penyebab sebuah ikatan untuk punah, akan rasa saling tidak mempercayai akan terbit cerita tiga segi yang tidak diketahuai akan kebenaran yang nyata.

Menikam telah menjadi adat dalam diri kerana rasa cemburu mahupun rasa ingin memiliki kepercayaan seseorang hingga sanggup mengorbankan orang lain demi kepuasan dan kepentingan diri.Ini menjadi resepi utnuk menjatuhkan atau mendampingi seseorang dengan menikam habis-habisan hingga terlupa akan keaiban dan maruah orang dilempar dan permainkan.

Tertikam atas sikap sendiri yang seakan bertopeng dengan sandiwara, suka menyemai cerita disini dan suka menimbus cerita disana, memang payah untuk mempercayai sehingga diri dan perasaan sindiri tertikam atas sifat yang direka oleh diri, teruskan melagakan, teruskan bercerita segala yang tidak diketahuai akan penyebab dan benarnya teruskan bermuka sehingga menemuai cermin yang benar-benar ampuh untuk melihat wajah disitu, agar tidak pecah kerana bedak yang digunakan dimuka terlalu padat hingga tidak mampu dikenali oleh cermin murahan.


Ditikam memang adat dalam kehidupan, menikam itu pula ibarat satu kewajipan dan bila diri telah tertikam mungkin kah ada kemaafan dari yang ditikam kepada yang suka menikam....

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel