Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Tuesday, July 5, 2011

DETIK ITU SEMENTARA

ZR                                               


Mengapa setiap yang indah itu hanya seketika, biar cuba untuk disimpan dan diabadikan namun detik itu pantas berlari, detik yang berjalan disekeliling kita dengan pelbagai bentuk dan rupa, detik yang mewarnai pelangi kita.

Tiap yang terjadi dalam suka dan duka amat indah untuk disimpan, biar hati menangis, biar jiwa kekeringan namun semua itu suatu pembelajaran untuk ke tali yang indah. Tika mata melihat kasih yang ditabur berbenih, tika senyum terukir melihat permata didepan mata, jatuh dan bangun bagai satu magis yang cukup berharga detik itu tidak akan berulang, walau berulang jejaknya tidak sama irama yang terhasil pasti berbeza.

Setiap yang dialui menceritakan kematangan detik yang bakal kita lalui, bila rasa telah berbuku banyak yang ingin disimpan walau tidak semua memori itu berbaki.

Simpulkan tiap detik yang sedang dialui, usah terus membiarkan ia pergi tanpa rasa dihati, pahatkan ia bukukan selagi termampu biar kemanisan, kepahitan, dan segala rasa menjadi satu resepi yang sempurna untuk kita nikmati ...

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel