Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Thursday, July 21, 2011

KETAWA UNTUK SEBUAH DUKA

ZR



Biarlah mereka terus ketawa andai itu satu kepuasan, teruskan ketawa jika itu mampu memberi mereka kedamaian. Senyumlah mereka dibalik bibir yang tawar diatas penceritaan yang dongeng.

Aku hanya mampu membiarkan mereka terus mentertawa diri ini diatas tiap perjalanan hidup yang cukup sumbang dimata mereka. Ketawalah biar aku terus membisu diatas kemenangan mereka yang belum tentu kekal.

Diam bukan bererti daku merelakan diri menjadi bahan ketawa dan senyap bukan aku rela untuk ditertawakan, namun aku biarkan dulu sebelum masa ku tiba, masa untuk ku bertepuk tangan dan menghemburkan hilai tawa yang mengatasi alunan ketawa mereka.

Bagiku biarkan daku menjadi pemerhati dalam sepi, biarku menjadi penonton dalam diam kerana kebisuan ku akan menjadi penanda aras pada mereka, kerdil ku belum tentu kecil perasaanku, tunduk ku belum tentu kepala tidak mampu aku dongakkan.

Ketawalah, mentertawakanlah selagi dikau diberi ruang, detik itu tidak akan lama, masa itu akan cepat berlalu dan akhirnya langsung tidak meninggalkan sebarang bunyi.

Dan aku bukan hanya sekadar membatukan diri tapi akan ada senyuman yang bakal hadir walau tidak aku meminta.

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel