Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Monday, July 18, 2011

AKU DALAM DIRIKU

ZR




Usah bertanya mengapa daku menjadi begini, mengapa daku seakan menjadi kejam.
Mengapa harus aku yang hanya dipersalahkan atas sikap ku ini,
Bukan daku sengaja untuk terus bermain kata, jika bukan ada yang memulakan pasti aku tidak seberani begini.
Haruskah aku terus melemparkan seribu keluhan tanpa membunyikan irama,
Salahkah andai aku cuba untuk berdiri setelah sekian kalinya aku terduduk dan tersungkur mengapa seperti tidak merelakan.
Bukan segala yang indah itu harus menjadi miliku namun, tidak kumahu semua yang hitam terus menjadi bebayangku.
Dari gurauan terkadang menerbitkan cerita yang berbaki, dalam diam daku menjadi pemerhati, membiarkan kebisuan menjalari perasaan agar tidak ku bertarung untuk tewas semata.

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel