Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Friday, July 20, 2012

Puasa Belum Baju Raya dah Beli





Tadi waktu lunch lepak-lepak kat mines jap. tengok ramainya orang, maklumlah masing-masing keluar nak menyambut puasa Esok..

Semua cam Excited duk memilih dan membeli baju raya,  aku pun cam tuh, belek punya belek, niat tahun ni nak jahit baju sendiri, almaklumlah mesin jahit dah siap repairkan?.

Sungguh tak sabar semua nak sambut raya, tapi macam tak meriah nak sambut ramadhan..he..he..

Baju raya dah siap 2 tiga bulan lepas, kadang-kala bagus juga planning awal-awal, maklumlah nak beli sekali banyak tu nak pakai duit tu. Tapi saya terfikir begitu sekali persediaan kita untuk hari raya tapi apakah persediaan kita untuk menyambut Ramadhan. Adakah kita telah mempersiapkan untuk menyambut bulan Ramadhan ini, mungkin kita tak termampu untuk berjaga sepanjang malam, tapi mungkin kita mampu untuk menambah sedikit amalan yang penting Ikhlas kan?

Apa pun Selamat menyambut Ramdhan Pada semua Teman, Doa saya semoga amalan kita tahun ini lebih banyak dari tahun lepas. Semoga Ramadhan kali ini membawa seribu rahmat dan sejuta keberkatan yang tak terhingga.

Mohon Maaf andai sebarang penulisan saya ini ada yang tersentuh secara segaja atau tak, kadang-kala saya terlupa maklumlah saya manusia...

Buat Kalian Selamat berpuasa dan jangan lupa sahur ya....


1 comment:

  1. mmg ...baju raya dah sedia. puasa baru nak mula...
    Semat menyambut Ramadan pertama .

    ReplyDelete

TQ..TQ Atas kata-kata comel