Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Monday, July 16, 2012

MATA NAK KENA OPERATION






Seram sejuk pula bila memikirkan mata ni nak kena operation, tak perlu tua atau berusia kalau dah mata tuh tak sihat. Sekarang ni bila mengadapa PC jer mata dah pedih. Apatah lagi nak mengadap lama-lama terpaksalah tangguhkan dulu perjuangan ku yang belum selesai.

Sapa tak takut mata nak kena operate, tak tahu situasi macam mana, jarum nak bius cam ner.. oh takut..memang le mulut kata berani tapi kat hati kecut gak.

Doktor siap cakap buat masa sekarang kena kurangkan mengadap PC? habis cam ner aku ni kerja pejabat 8jam sehari duk mengadap PC. Tak bekerja dengan PC bukan dalam pejabat namanya.

Aku selalu pening tak mampu nak mengadap PC lama-lama, saraf kat muka rasa tegang jer, doktor cakap tekanan pada mata tinggi. Entahlah yang aku tahu nak hilangkan rasa tidak selesa, rasa perit dan urat saraf tegang kat muka ni.

Ikut hati sebelum raya ni nak operation, tapi doktor cakap kena lepas raya nanti mata merah, 2-3 minggu baru hilang tak kan nak raya pakai kaca mata hitam.? bergaya apa..

Aku tanya doktor tak operation boleh tak? doktor cakap tak boleh...dia siap cakap lepas operation nak check balik sebab katany mata aku dah macam HP tak ada fungsi SMS, apa maksud dia aku pun tak faham.. yang apalin aku faham you kena cuti dari kerja, you tak boleh mengadap PC lagi>...suka...suka jadi bagilah MC lebih sikit...wah...wahhh...hish bukan sengaja dah memang kenyataan..atau doktor cakap nak better kena berjhenti kerja terus, sebab mata dah tak boleh hadapai tekanan..yalah dah 12 tahun aku kerja duk mengadap PC..maunya mata pun penat yer tak?

Hari Rabu ni ada appoitment dengan doktor pakar nak set date untuk operation dan get report dari doktor specilist, hari tuh dah jumpa kat KL, so kalaulah doktor bagi MC start rabu ni bestnya..bestnya..rassa nak lompat sampai awan.....tapi kerja?

duduk rumah pun boring gak nanti stress pulak, duk mengadap dinding.....hu..hu...hari ni pun mata duk perit=perit rasa cam kebas jer dari mata sampai gigi...tegang jer rasa muka ni..

Ada saper-saper pernah kena operation mata tak? cam ner sakit tak..banyak orang-orang yang aku jumpa semua cakap tak sakit, biasanya je jawab mereka cam kena gigit semut katanya..aduh boleh caye ker?
al maklum lah tak pernah kena operation...tapi soalan aku kat doktor bola tukar colour mata warna biru ker? dia senyum jer ..nasib baik dapat doktor baik suka buat lawak..

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel