Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Monday, July 30, 2012

HARGAI SESIAPA JUGA DISISI KITA

Memang kadang-kala kita selalu bersifat marah dan selalu sahaja ada tak kena bila berbicara bersmaa pasangan atau orang sekeliling kita, bkan tak nampak apa yang baik tapi lebih banyak yang tak kena dari kena, maka mula lah kita pot..pet..pot pet..kadang-kala hingga mengguris perasaan dan kita payah nak minta maaf.

Mengapa kita sukar untuk menghargai atau memberikan layanan yang baik pada pasangan atau orang sekitar, susahkan kerana itu sifat kita sehingga kita lupa, bila-bila masa sahaja orang yang kita cintai akan pergi dari kita.

Kita akan mudah menghargai bila kita ditinggalkan, akan mudah mengerti erti sayang bila telah tiada didepan mata, memang pasangan kita tidak sempurna dengan perangai dan tingkah laku ada yang tidak sedap dimata kita, tapi kita jua tidak sesempurna mana, sepatutnya kita beruntung ditemukan dengan insan yang menerima apa yang terkurang dan terlebih, memang dia bukan yang baik tapi dia memang terbaik untuk kita.

Hargailah setiap pemberian, setiap kata selagi ia boleh berada disisimu, Pertelingkah itu lumrah, tanpa itu tak akan hadir kenikmatan dalam sesebuah perhubungan, tidak akan kasih bertambah erat.

Maka hargailah tidak kira sesiapa jua yang berkait dengan kita, lapangkanlah dada usah terlalu memikirkan apa yang tiada kerana yang ada dalam diri mereka itu harus diingati. Hargailah sebelum terlambat hargailah sebelum penyesalan yang tidak mampu untuk ditanggung, hargailah sebelum kehilangan...


No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel