Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Wednesday, July 11, 2012

Bisnes Bulan Ramadhan

\
Wah tinggal beberapa hari lagi  nak masuk bulan Ramadhan, dah sibuk orang bercakap sana-sini semua nak berniaga..sebab orang cakap niaga sebulan pasar ramadhan untung setahun.

Sampai ada sanggup ambil cuti sebulan..hebat..hebat mana taknya selama ini kerja dengan orang gaji 3-5K sebulan nak facing karenah lagi, stress lagi. berniaga ni paling sikit pun rm5k sebulan, kalau bulan puasa tak mustahil rm10k sebulan...

Bestnya rasa nak juga berniaga tapi..mana lah boss nak bagi cuti..cuti sehari pun dah bising..

Bulan Ramadhan bulan menjamu mata dan perut mesti banyak masakan best-best jumpa nanti..tapi tulah dah makan banyak nak solat terawih dah tersengok-sengok.

Memang bulan ramadhan bulan rezeki..orang cakap orang berniaga ni lebih kaya dari orang yang makan gaji memnag betul pun..kawan saya jual nasi lemak pakai alphard tu.....ish..ishh..memang berduitkan..tapi duit bukan segalanya..tapi kalau tak ada duit nak hidup cam na??



No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel