Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Friday, January 10, 2014

Buat Ibu dan Ayah

ZR Ya Allah andai aku tidak cukup waktu untuk membahagiakan ibu bapaku. Maka Ya Allah bahagiakan mereka dengan cintaMU. Sesungguhnya tiada apa pun yang layak aku berikan walau setinggi mana nilainya, atas tiap kesulitan buat mereka kerana aku, hanya  ku pinta redhaMU untuk kedua ibu bapaku serta buatku. Aku ingin melihat senyuman diwajah tua mereka, maka Ya Allah serikan wajah mereka dengan rahmatMU, jangan KAU biarkan titisan airmata hadir kerana silapku, jangan KAU benarkan luka hati mereka kerana sikapku. Aku tiada apa yang lebih untuk mereka sekadar rasa ingin KAU bahagiakan mereka dalam jalanMU, serta rindukan selalu jiwa mereka pada@kekasihMU Rasulullah S.A.W, Duhai ibu , aku ini masih jauhuntuk membayar tiap luka hatimu, atas kata mahupun sikapku, yang terkadang mengusik perasaanmu. Doakan aku menjadi anak yang menyenangkanmu, melapangkanmu walau tiada yang mahal mpu ku berikan. Duhai ayah, doakan jua anakmu ini mampu membuatkan kau senyum, aku bahagia melihat manisnya bibirmu walau  berteman kedut yang menceritaka n umurmu. Izikanlah aku menjadi penyejuk serta pendamai dihati mu , sesungguhnya nilai airmataku tiada yang setaraf nilai kekesalanku, andai aku ada melukai hati kalian. Ya Allah Ya Allah mudahkan jalanku untuk aku terus menjadi anak yang membawa bahagia pada matamereka, saat mereka  menatap wajahku. Hadirkanlah rasa indah saat aku disisi mereka. Jagakan mereka YaAllah . Biarkan aku terus@mendoakan yang baik baik untuk mereka. Sesungguhnya tiap kata mereka adalah doa buatku.Maka@senangkan aku selalu dihati@mereka . Aku ini tidak sempurna penuh fakir, cuma kuharapkan rasa sayangku pada@kalian tidak akan pernah hilang, biar aku tiada kekayaan yang kekal, bahagiaku adalah rasa kasih pada mereka jangan hilang harta ini yang ada pada hatiku
, biarkan aku fakir dimata dunia tapi kayakan dimata kedua ibu bapaku.Mewahkan aku dengan hanya meminta dariMU dan tidak sombong untuk berdoa padaMU. Sesungguhnya Enkau Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel