Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Friday, January 26, 2018

Meminta DOA

ZR

As salam, Bismilahirohmanirohim..
Allahumasoiliala Saidina Muhammad.

Di hari Jumaat yang Barakah ini, saya meminta ehsan dari yang membaca penulisan saya ini, saya memiliki satu hajat doa untuk membawa sahabat saya mengunjungi maqam Rasulullah S.A.W.

Saya berharap kalian yang singgah di teratak ini agar doakan hajat saya termakbul terlaksana, inilah keinginan saya yang ingin saya tunaikan selagi ada nafas yang allah pinjamkan..

Saya pecaya doa seorang muslim kepada muslim lain adalah sangat mustajab, walau kita tidak saling mengenali dialam maya ini, namun kita adalah tetap bersaudara. Persaudaraan itu bukan cuma atas darah mahupun ikatan. Malah persaudaraan itu lebih dari itu...

Semoga allah jua memakbulkan tiap hajat dan keinginan yang kalian inginkan, allah tunaikan tiap hajat yang telah lama terpendam, yang lama kalian idamkan..

"SUDAH LAMA HATI MERINDU,
PADA KEKASIH YANG SATU,
BILAKAH MASA DAPAT BERTEMU,
DENGAN KEKASIH AGUNGMU.

JAUH BENAR KU TERPISAH,
DENGAN NABI DI MADINAH,
JANGAN PULA KU DIPISAH SAAT DIPILIH KE JANNAH,
BANTULAH CINTAKU YA ALLAH.

NAMAMU KAN TERUS TERPAHAT,
DIHATIKU WAHAI MUHAMMAD,
MOGA LISANKU TERUS SELAWAT,
HINGGA SAAT DIJEMPUT MALAIKAT.

AKAN TETAPI TERIMALAH,
JASADKU YANG SEMAKIN LEMAH,
IZIN PADANY DAPAT ZIARAH,
KUBURKAN IA DIMADINAH.

AGAR ROH BEROLEH SYAFAAT,
DARI PENGHULU BUMI MADINAH,
HADIRLAH YA RASULLAH,
SAAT KU DI ALAM BARZAH..

JEMPUTLAH AKU YA RASULLAH,
JEMPUTLAH AKU KEKASIH ALLAH.

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel