Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Saturday, April 27, 2013

MIMPI

ZR

Sebenarnya aku sendiri tidak tahu mengapa otak dan akalku gagal berfungi sebaiknya, mungkin kerana terlalu banyak minum air yang bersemut mungkin, puas aku taip dan delete, tidak tahu apa yang ingin aku sampaikan dan tuliskan, aku tahu aku tidak sehebat blogger yang lain yang mampu menarik minat orang utnuk membaca blog ini, aku mungkin tak akan mampu untuk menjadi seorang penulis yang akan meninggalkan kesan pada yang membaca kerana aku tiada kebolehan itu, aku mungkin bukan berjiwa seni dan halus kata orang tapi bukan makhluk halus.

Tentang mimpi pasti semua tahu kan? mimpi aalah mainan tidur yang mana proses ini terjadi  bila kita mula tidur, namun kadang-kala mimpi itu akan kita rasakan benar bila kita menyedari sesuatu terjadi dialam nyata.

Mimpi banyak jenis mimpi, ada mimpi yang benar ada mimpi yang menjadi permainan, ada mimpi kebenaran, kadang-kala kita lupa yang Allah itu maha besar segala Zatnya merangkumi alam semesta sedar mahu pun jaga.

Mimpi itu akan penuh dengan cerita, kadang kala bila kita tidur roh kita merayau,rayau dan kita mengalami mimpi diluar sedar. Kerana itu sebenarnya kita mengalami perkara tersebut. 

Salah satu lagi bila bermimpi binatang berbisa, dulu saya selalu mengalami mimpi begini, ular, kala jengking, lipan yang datang mengigit, saya tidak pernah mengambil peduli,tapi bila saya mengalami beberapa perkara yang tidak terjangkau dek akal, saya mula mendapatkan pandangan dan bertanya dengan orang-orang yang Ariff, nyata mimpi juga membawa alamat untuk sesuatu yang tidak elok, walau saya tidak mempercayai namun orang kata lebih baik kita berikhtiar sebelum terlambat sebelum menjadi parah. Alhamdullilah berkat bacaan zikir-zikir dan surah Ruqyah, mimpi makin hilang apa yang saya rasa makin pudar, walau kadang kala ada lagi mimpi binatang berbisa datang namun makhluk tersebut tidak mempu menghampiri aku. Alhamdullilah.

Kalau difiirkan mimpi adalah permainan tidur namun apa jua isyarat mimpi yang dirasakan tidak menyenagkan eloklah kita melakukan solat istikarah mahupun solat hajat memohon petunjuk, mahupun bertanya pada yang bijak pandai.

Namun harus kita ingat Iblis mahupun Jin tidak akan mampu untuk berupa atau menyamar sebagai Nabi Muhammad S.A.W walaupun didalam mimpi, mereka tidak boleh melakukan itu. Kerana nabi adalah insan yang amat terpelihara.



 

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel