Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Saturday, April 20, 2013

HATI INI TERLUKA LAGI

ZR
Kalau dah namanya perempuan semestinya tidak dapat lari dari sifat sensitif serta sifattidak mampu membendung perasaan, seperti orang lain aku jua begitu kadang-kala tidak terlepas bila sesekali diri dikhianati. Aku tahu aku bukan terlalu bijak mahupun bijaksana untuk menasihati mahupun membimbing kerana aku cuma seorang insan biasa seperi kalian yang akan rasa pedih bila hati terluka.


Aku tidak akan mampu untuk membohongi diri sendiri yang aku juga punya perasaan, punya jiwa, berkali=kali cuba bertahan namun sesekali akan tertewas juga. Aku tahu aku bukannya seorang yang sempurna kerana aku hamba yang kerdil pasti akan ada silap dibalik kesempurnaan ini. aku sudah berulang kali dilukai, namun aku masih jua tersenyum, aku cuba sedaya untuk tidak menjadikan diri sebodohnya, biarlah aku nampak sedikit cerdik dengan lebih banyak berdiam walau pun luka ini terlalu parah. Entah mengapa airmata tidak gugur untuk luka ini, mungkin kerana aku semakin menyedari tentang ketentuan dan Qada dan Qadar, aku lebih tenang kini tidak untuk merintih mahupun merayu, yang ada cuma rasa lapang dan tawakal, kali ini aku merelakan jika benar ini adalah jalan hidup ku, walau pelangi itu adalah impian ku namun aku ljupa pelangi jua akan hadir sementara sahaja, jadi mengapa aku perlu membohongi diri sendiri. Aku tahu aku harus tabah walau apa jua tanggapan orang nanti, biarlah apa jua yang dilemparkan cukuplah cuma aku dan dia yang tahu cerita sebenar. aku jua sudah terlalu buntu dan terlalu berharap agar diberikan kelapangan dan petunjuk yang benar. Aku benar tidak ingin mencipta sebuah dendam, aku cuma inginkan \kedaimaian dan ketetapan agar aku menjadi tidak lemah.

Hati ini bukan terlalu mudah untuk terluka, namun setiap kali jua aku terus dilukai walau dalam sedar atau tidak. Aku sudah rela untuk dilepaskan, biarlah aku terbang jika itu yang membahagiakan dia mahupun aku. Aku bukan mendoakan apatah lagi memohon, aku cuma mengharapkan pengakhiran yang baik yang bersih.

Aku mengharapkan yang terbaik dan doakan yang terbaik buat aku, walau mungkin kalian tidak mengenali diri ini .

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel