Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Monday, June 30, 2014

Ramadhan..Adakah ini yang terakhir.

ZR Tajuk hari ini, lain macam pula, tapi maksudnya tak lain.Ramadhan tiba lagi, agak ramai yg merindui ramadhan. Mustahil untuk tidak merindui ramadhan.Bulan yang penuh Rahmat dan kasih sayangNYA. Tapi sayang dibalik kenikmatan itu, ramai yg ternampak Aidilfitri cuma, ramadhan tiba setahun sekali begitu juga dihari raya. Kita mengejar untuk yg sebulan yakni dipenghujung ramadhan. Kita buta untuk mengejar di setiap hari ramadhan. Sedangkan itu setiap hari kemeriahan nikmatnya. Hari raya nikmatnya kadang sehari cuma meriahnya. Aku juga begitu alpa untuk mencukupkan apa yg kurang dihari raya. Alpa untuk cukupkan,selalu mendengar kata ilmuan.Beribadatlah dibulan Ramadhan bagaikan ini ramadhan terakhir. Tapi hati aku tidak sebegitu baik untuk menyahut kata ilmuan.Mungkin hatiku belum benar terisidengan rasa cinta yang benar benar utuh pada Allah . Alangkah indahnya jika kita mampu menjadikan kata itu sebagai dinding kita. Merasakan kesayuan andai ini Ramadhan terakhir kita, apakah kita tidak akan berhenti bersujud, atau tiap malam air mata akan hadir memohon Allah temukan.kita dengan ramadhan? sungguh kita ini selalu lemas, lemas oleh kenikmatan yg belum pasti milik kita.Andainya ini ramadhan terakhir kita,........

2 comments:

  1. sayu baca ini kak.. betul..saya juga rindukan sangat2 ramadhan ni.. nah.. ramadhan dah datang.. tapi kita gunakannya tak sebaik mungkin??
    Ya Allah moga moga kita dapat hadapi sampai habisnya ramadhan..
    dan semoga kita semua ingat mengingati.. bahawa.. mungkin ini ramadhan terakhir.. jadi buat sehabis mungkin..
    tapi hati tetap mahu berjumpa dan terus berjumpa ramadhan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kella ..Alhamdulillah, moga kita beroleh nikmat pada Ramadhan ini..aminn

      Delete

TQ..TQ Atas kata-kata comel