Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Sunday, March 10, 2013

DIA MASIH DIHATIKU

ZR

Alhamdullilah sudah menganjak le bulan March untuk kita dalam tahun ini, pejam celik sekejap masa berlalu, rasa seperti tidak puas untuk menikmati alam remaja yang dulu, walau kita cuba menahan, walau kita cuba menikmati 24jam namun masa tidak akan pernah terhenti. Matahari dan bulan akan tetap berpusing atas paksinya. akan terus menerangi dan memberikan mimpi-mimpi pada insan-insan.

Bila tiba bulan ini, aku tahu yang dia telah pergi dari hiduplu genap 10 tahun, mesti aku dikatakn terlalu mengikut perasaan, terlalu memandang pada kenangan, namun apa yang harus aku lakukan memang hanya tinggal kenangan dan seribu seselan yang tidak pernah akan aku lupaka.

Hingga hari ini aku tidak sanggup menatap potretnya, bukan aku tidak mengingagtinya, namun airmata ini mudah hadi\r. jiwa ini akan terus tersentuh. Aku terlalu merindui kasih dan senyuman dia, Benar aku tidak harus mengikut perasaan namun aku masih dirundung rasa terkilan, terkilan tidak mampu untuk membahagiakan dia, terkilan tidak mampu untuk menjaga dia. Sungguh aku tahu aku tidak dilahirkan dia, namun kasih sayangnya membuatkan aku lupa bahawa aku bukan menumpang dalam rahimnya.

kadang-kala aku benar-benar sunyi. walau zahirku penuh senyum namun batinku menangis, teman hanya da tika aku ketawa, sukar untuk menemani tika aku jatuh mahupun sakit. Lantas itu aku tidak pernah mengharapkan teman, bukan aku mengungkit namun bila ku sudah berfikiran dewasa aklu mula sedar aku selalu dipergunakan saat diperlukan, namun disaat lain namaku tidak membawa sebarang maksud.

Aku sedar aku harus melepaskan dia, memang telah aku lepaskan, walau mungkin hanya jasadnya, kerana aku masih menyimpan rasa kasih dan belaiannya. Airmata ini sering hadir bila ku mengunjungi pusaranya, akan kuusup pohon yang tumbunh rendang dipusara, ibarat aku membelainya seperti detik terakhir dia pergi meninggalkan aku, aku tidak putus mengajarnya ucapan kalimah, setitik pun airmata ini tidakl hadir detik itu, pervaya atau tidak disaat jenazahnya ingin dikebumikan aku tidak langsung menghampirin tempat persemadianya, aku hanya memandang dari jauh. Entah mengapa aku tidak sanggup melihat tubuh yang dulu selalu aku peluk, wajah yang dulu selalu aku kucup akan hilang, tiadarasa harumannya,,,

Perginya dia meninggalkan keakitan yang tidak terperi memang aku redha namun jiwaku tetap sakit kerana dikelilingku tiada seorang pun yang memahami aku seperti dia, bukan kerana aku tidak waras tapi tiada yang bersifat seperti dirinya penuh kasih sayang penuh jujur dan penuh ikhlas.......selamanya dia yang memiliki hati ini, dia yang masih ada dihati ini..Al-Fatihah

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel