Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Tuesday, October 23, 2018

Aku Ingin Mengalah


Dulu saat aku jauh dari jalan Allah, tiada yang menegur ku, malah saat aku leka dan lalai dalam arus dunia, ramai yang turut gembira selangkah. Aku hanyut dalam membelai dunia, masa jua keadaan diri.

Dunia dirasakan laju waktu tiada yang mencukupi, tapi tiada siapa yang merasakan aku salah,terus leka dan leka.

Kini saat aku mula merasa sepi, sunyi aku merasakan kekosongan dan aku mula mencari, dan dalam caraNYA pencarianku menemukan aku dengan sebuah cinta. Cinta yang tiada mampu aku tafsirkan,
cinta yang terlalu indah seumur hidupku hingga aku merasa sangat rindu,

Dalam ruang ku tiada lagi masa untuk mengisi apa yang pernah aku kejarkan, kakiku sudah tiada rasa untuk menjelajah, bukan lagi keperluan diri.

Dulu aku leka kini aku sentiasa menantikan saat Allah memanggilku, untuk aku sujud, dulu aku tidak mempedulikan DIA yang sentiasa ingin mendengar keluh kisahku, ingin aku bercerita..aku leka leka pada yang tetap setia menanti aku..

Kini aku merasa bahagia, bahagia dengan cinta ini tapi, kerana cinta ini aku semakin disakiti, disakiti kerana memilih jalan ini, disakiti kerana banyak yang harus aku tinggalkan dari jalanku yang dulu,

aku terus dilukai kerana cinta ini, apa yang aku perbuat kerana aku gembira namun tidak menggembirakan pada yang memandang.

Bila saat apa yang aku persembahankan kerana rasa rindu menjadi bebanan pada yang memandang, kata kata jua herdik adalah hiasan telinga.

kadang aku bagai ingin mengalah, ingin membuat yangmemandanku gembira dengan apa yang menggembirakan mereka, namun bagaimana sanggup aku korbankan cinta ini?

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel