Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Monday, June 4, 2018

RINDU LAILATUL QADAR

ZR


As Salam,,,Salam Lailatul Qadar. Ramadhan makin pergi, dlm belum sempat merasa manisnya. Diri yang alpa dan leka terbalut dengan dunia, dari manusia jua keadaan mahu pun kenikmatan.

Sebuah malam yang sangat dirindui, berbalaskah rindu ini, wahai Allah yang menciptakan malam da siangku, meletakkan taqdirku, memberi jalanku. Andai sudi KAU tuliskan namaku bersama kalangan yang terpilih bertemu malam istimewa MU Lailatul Qadar.

Melihat bulan dilangit pada hening malam, indah namun dibalik indah bulan yang menyinar di bulan Ramadhan pasti makin bersedih, perpisahan makin hampir, entahkan bertemu lagi di tahun yang lain.

Ya Allah bangunkan lah jiwaku dan orang yang aku kasih, agar dimalam hari kami bangkit kerana KAU menyeru nama kami untuk mendengar rintihan, doa jua keampunan yang kami inginkan. Sebanyak mana pun dosaku, kehinaanku, kealpaan aku, kelemahan jua keabaiban diriku, tetap dihatiku memiliki setitis rindu pada Lailatul Qadar, walau tidak sejernih dan sebersih seputih hati insan lain.

Rindunya pada satu pertemuan, barangkali mustahil namun tiada yang tidak akan berlaku tanpa izinMU.

Semoga ini bukan Ramadhan yang terakhir......

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel