Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Monday, October 7, 2013

Muqarabah

ZRSalam ku kepada semua yg masih sudi untuk mengunjungi rumah ini.Walau mungkin aku bukan penulis yang tegar. Namun aku masih sayang pada rumahku ini. Walau tanpa hiasan indah.Tapi banyak yang aku hiaskan sejujurnya melalui hati aku yang benar.                                               Aku ingin sesama kita saling mengingati , saling bertukar ilmu walau mungkin tidak selayak mahupun setinggi para soleh mahupun solehah tapi yg dipandang adalah niat kita. Alangkah indah jika kita merasakan akan Muraqabah pada diri kita. merasakan Allah selalu ada, selalu merasakan akan kewujudan DIA. Tapi kita tidak mudah untuk bersifat begitu kerana kita kerap alpa dengan kesenangan.Kerap lupa untuk berkongsi rasa syukur dengan DIA . Itu hakikat pada aku juga begitu.Untuk ada rasa Muraqabah perlukan rasa kasih yang tinggi, melebihi segala rasa yang afa untuk segala didalam duniawi ini.Aku tahu aku tidak layak untuk berbicara tentang ini. Aku terlalu daif terlalu miskin dengan ilmu.Tapi aku harap moga afaNur buat ku dan sekalian teman.Moga Akan ada jalan untuk hati kita menjadi Muraqabah.Walau mungkin lambat tapi moga akan hadir juga buat kita.Aminnn

No comments:

Post a Comment

TQ..TQ Atas kata-kata comel