Segala yg terkandung/ terisi di rumah ini adalah terpelihara dan hak milik ZR. Segala karya atau bentuk penulisan adalah tidak dibenarkan sama sekali untuk ditiru, sila hormati.

Terima Kasih kerana mengunjungi dan menjadi pengikut Blog
ini.



Wednesday, September 14, 2011

ANGIN DALAM BADAN

ZR
Baru balik dari menziarah Hanna Si Merah Jambu....baju biru arini,....sesuai..

Sedang asyik berborak tapi bukan bergossip datang ler seorang budak opice..

Aku namakan dia pak sudir. Pak sudir datang dengan  muka tak handsome nyer..

Aku tanya pak sudir naper ?

Jawab pak sudir : Sedang sakit badan..angin katanyerr..

Maka aku pong mula leh mereka cipta ubat untuk dia.

1) Aku suruh dia minum air suam yang dah diselawatkan nabi 3X
kalau tak ok cuba :-

2) Tungku kaki dengan batu yang dah dipanaskan

3) Buat minyak masak tumbuk lada hitam dan bawang putih lumur kan segala urat sendi.
tak berkesan juga.

4) Suruh bini picit kat area betis tuh...

5) Rebus teh dengan halia hidup dan minum. Pak sudir jawab allergic halia kata nyerrr.. pelik ler
Nanti dia kata boleh pitam...oh  mungkin badan penuh angin kot hah elok benar lah buat pump tayar.

Hah dah habis petua turun temurun aku bagi...orang kata ikhtiar kan tak cuba maka tak tahu.

Tapi jawab pak sudir tak reti, tak boleh, tak pandai habis semua tidak malasss aku....

Si Hanna yang mendengar petua aku bagi terus cakap sessuaaaaaiiii sangat dengan Zana Tukang Karut.

Yang pak sudir terhangguk-hangguk ambil petua aku yang entah mana aku sapu......

Cuba lah yer.....mana tau kot berkesan salah satu petua ...

2 comments:

TQ..TQ Atas kata-kata comel